Dünyanın en pahalı 10 uçağı


Günümüzde hızlı seyahat etmenin en kolay yolu uçaktır, ancak dünyanın milyarderleri geri kalanımız gibi tam olarak ekonomi sınıfında seyahat etmiyorlar. Radikal olarak farklı ve daha lüks bir uçuş deneyimine sahipler. Güvenliği tamamlamak için planlanan kalkış saatinden saatler önce havaalanlarında olmanız gerektiğinden uçmak üzücü bir deneyim olabilir. Sonuç olarak, havaalanında uzun süre beklemek zorunda kalacaksınız. O zaman yolculukta iğrenç bir kişinin yanında oturuyor olma ihtimalin var. Uçuş uzunsa, kendinizi ağır ve rahatsız hissedeceksiniz.



Milyarderler için her saniyenin önemli olduğuna inanın. Sonuç olarak, standart bir uçakta uçmak uzun zaman alır. Bu faktörler nedeniyle, bunu başarabilen varlıklı bireyler kendi özel uçaklarını almayı tercih ediyor. Yataklar, tam donanımlı mutfak, duşlu banyo, konferans alanı, internet bağlantısı ve uydu iletişimi, daha büyük özel uçaklarda sunulan olanaklardan sadece birkaçıdır.


Tahmin edebileceğiniz gibi, bazı milyonerler milyon dolarlık uçan araçlarını uçan oteller haline getirmek için donatıyor ve pezevenk ediyor. Buna ek olarak, ABD ordusu, SIS veya MI6 gibi çok sayıda kuruluş, mevcut teknolojik olarak en gelişmiş, en güvenli ve pratik uçaklara büyük miktarlarda para yatırıyor. İster şık özel jetler, ister sağlam askeri uçaklar olarak kullanılsınlar, pahalı ve görülmeye değerdirler. İşte dünyanın en lüks ve en pahalı 10 uçağının bir listesi.


Dünyanın en pahalı uçağı.


Dünyanın en pahalı 10 uçağı:


10. Trump'ın Boeing 757'si (100 milyon dolar)


Trump Force One, Donald Trump tarafından Başkan seçilmeden önce kullanılan, The Trump Organisation'ın Boeing 757'sinin takma adıdır. Air Force One'a benzer. 2016 cumhurbaşkanlığı seçimleri sırasında bu takma adın altına girdi. Uçuş bilgilerini gösteren devasa bilgisayar panellerine sahip şeffaf bir kokpit, Boeing 757'nin ilgi çekici yerlerinden biridir. Pilotları potansiyel problemler büyük problemler haline gelmeden önce uyaran kendi kendini kontrol eden bir mekanizmaya sahiptir.


Trump'ın jeti, dünyanın en hızlı jetlerinden biri ve 16 saat boyunca havada kalabilen iki Rolls-Royce RB211 türbin motoru sayesinde 500 milin üzerinde hıza ulaşabiliyor. Ayrıca en pahalı uçaklardan biridir. 757, 2019'a kadar devre dışı kaldı ve motorlarından biri uzun süreli depolama için söküldü. 21 Mayıs 2021'de eski Başkan, uçağın şu anda aşağıdakiler de dahil olmak üzere büyük bakım ve onarımdan geçtiğini açıkladı; Yeni güncellenen jet motorları iç ve dış mekan tadilatı ve yeni boya işleri.


9. Boeing 747-400 LCF Dreamlifter (250 Milyon Dolar)



Boeing 747 Dreamlifter, yaygın olarak Boeing 747-400 Büyük Kargo Yük Gemisi (LCF) olarak anılır. Boeing 747-400 uçağını temel alan geniş gövdeli bir kargo uçağıdır ve yoğun bir şekilde yükseltilmiştir. Dreamlifter, 747-400F kargo gemisinin üç katı olan 65.000 fit küp kargo kapasitesine sahiptir. Esas olarak Boeing 787 Dreamliner Aeroplan bileşenlerini dünyanın dört bir yanındaki tedarikçilerden Boeing'in montaj fabrikalarına aktarmak için kullanılır. Bu şişirilmiş Boeing 747, daha önce dünyanın en büyük jeti unvanını elinde tutuyordu.


Ama sonra Airbus Beluga XL'nin gelişi geldi. Dreamlifter, diğer büyük ticari jetler gibi, devasa kargoları taşımak için tasarlandı; Boeing 787 bileşenleri gibi. Tamamlanan dört uçağa ve programın toplam maliyeti 1 milyar dolara dayanarak, uçaklardan birinin kabaca 250 milyon dolara mal olduğunu tahmin edebiliriz.


8. Boeing P-8 Poseidon (290 Milyon Dolar)


Başlangıçta Multimission Maritime Aircraft olarak bilinen Boeing P-8 Poseidon, Boeing Defence, Aerospace & Security tarafından tasarlanan ve inşa edilen yeniden yapılandırılmış bir Boeing 737-800ERX deniz karakol uçağıdır. Amerika Birleşik Devletleri Donanması için yaratılmıştır. Denizaltı karşıtı savaş, yüzey karşıtı savaş ve deniz yasağı görevlerini yürütür. Onu dünyanın en seçkin savunma uçaklarından biri yapıyor.


Torpidolar, derinlik şarjları, SLAM-ER füzeleri, Railgun gemisavar füzeleri ve diğer silahlarla donatıldığı için bu uçakla uğraşmak istemezsiniz. P-8, ABD Donanması, Hint Donanması, Kraliyet Avustralya Hava Kuvvetleri ve Birleşik Krallık Kraliyet Hava Kuvvetleri tarafından kullanılmaktadır. Norveç Kraliyet Hava Kuvvetleri; Kraliyet Yeni Zelanda Hava Kuvvetleri ve Kore Cumhuriyeti Donanması da bunun için sipariş verdi.


7. Airbus Beluga XL 3 (330 Milyon Dolar)


Airbus BelugaXL devasa bir nakliye uçağıdır. Dünyanın en pahalı 7. uçağı. Kanatlar gibi önemli uçak bileşenlerinin taşınmasında önceki Airbus Beluga'nın yerini almak üzere Airbus tarafından oluşturuldu. Çoğunlukla Airbus A330-200 Freighter uçağından esinlenmiştir. Uçak ilk kez 19 Temmuz 2018'de gökyüzüne çıktı. Ayrıca 13 Kasım 2019'da tip sertifikası aldı. 9 Ocak 2020'de Airbus Transport BelugaXL ile operasyona başladı. Havacılık endüstrisinin yaşadığı korkunç bölgesel uçak birikimlerini hiç duydunuz mu? Airbus, Belugas için Airbus A300'ü temel alan bir halef geliştirmek zorunda kaldı.


Durum o kadar korkunç bir hal aldı ki Airbus A330'u temel alan Beluga XL'ler daha küçük muadilleriyle birlikte uçmaya devam edecek. B737MAX kazasının rüzgarı Boeing'in kanatlarından almasıyla, kabaca 330 milyon dolara mal olan Airbus Beluga XL uygun bir alternatif olarak ortaya çıktı.


6. Lockheed Martin F-22 Raptor (350 Milyon Dolar)


F-22 Raptor, öncelikle dünyanın en olağanüstü çok yönlü savaş jeti olarak kabul edilir, ancak aynı zamanda en maliyetlisidir. Lockheed Martin F-22 Raptor, ABD Hava Kuvvetleri için özel olarak tasarlanmış, tek kişilik, çift motorlu, her hava koşuluna uygun, gizli bir taktik savaş uçağıdır. Amerika Birleşik Devletleri Hava Kuvvetleri'nin Gelişmiş Taktik Savaş Uçağı programı kapsamında geliştirilen uçak, ağırlıklı olarak bir hava saldırı uçağı olarak planlandı, ancak aynı zamanda kara saldırı, siber savaş ve sinyal akıllı sistemlerine de sahip.


F-22'nin ana yüklenicisi Lockheed Martin, uçağın gövde ve silah sistemlerinin çoğunu inşa etti ve son montajı denetledi, Boeing ise kanatlara, kıç gövdesine, aviyonik entegrasyonuna ve performans yönetimine katkıda bulundu. Aralık 2005'te F-22A olarak hizmete girmeden önce, uçak F-22 ve F/A-22 olarak biliniyordu. Uzun geliştirme süresine ve birçok operasyonel zorluğuna rağmen; USAF yetkilileri, F-22'yi ajansın taktik hava kuvvetlerinin hayati bir parçası olarak görüyor. Gizli, aerodinamik performansı ve aviyonik sistemleri, ona rakipsiz hava harbi yetenekleri kazandırmak için bir araya geliyor.


5. Rockwell B-1 Lancer (415 Milyon Dolar)


ABD Hava Kuvvetleri, süpersonik değişken süpürme kanatlı bir ağır bombardıman uçağı olan Rockwell B-1 Lancer'ı kullanıyor. “Kemik” bunun için sık kullanılan bir takma addır. B-2 Spirit ve B-52 Stratofortress, 2021 itibariyle Birleşik Devletler Hava Kuvvetleri'ndeki diğer iki stratejik bombardıman uçağıdır. Lancer, 1960'larda süpersonik bir bombardıman uçağı olarak tasarlandı, 1977'de hurdaya çıkarıldı; 1981'de B-2 geliştirme gecikmeleri nedeniyle yeniden canlandı ve sonunda 1986'da fırlatıldı. Başlangıçta Mach 2'de uçmak ve III. Ancak zamanının çoğunu, son derece müsamahakar hava koşullarında üçüncü dünya birliklerine saldırarak geçirdi. 1998'de, uçak 283.1 milyon dolara mal oldu, bu da şimdi 415 milyon dolara eşdeğer.


4. Boeing 747-8F (419 Milyon Dolar)


Boeing'in jumbo yolcu uçağının yük çeşidi 747-8F'dir. Paketleri hava yoluyla taşımanın insanları taşımaktan daha maliyetli olduğu ortaya çıktı. Navlun akrabaları dışında daha ucuz olduğu kadar büyük veya garip görünümlü değil (Uçaktan bahsediyoruz); şaka ayrı, ama yine de iyi bir uçak. Boeing 747-8, Boeing Ticari Uçaklar tarafından üretilen 747 geniş gövdeli uçağın en büyük türevidir.


Boeing, 747-400'ün piyasaya sürülmesinden sonra Airbus A3XX'e alternatif olarak daha büyük 747 varyantlarını inceledi. 747 Advanced'in genişletilmiş bir versiyonu olan 747-8, 300 uçaklık bir pazar projeksiyonu ile 14 Kasım 2005'te tanıtıldı. 8 Şubat 2010'da, ilk 747-8F Yük Uçağı ilk kez uçtu. Ve 20 Mart 2011'de 747-8I Intercontinental yolcusu ilk kez uçtu. Ekim 2011'de kargo varyantı ilk kez teslim edildi. Uçak, Haziran 2012'de ticari hizmete başladı.


3. Airbus A380 (445,6 Milyon Dolar)


Airbus A380, hub-and-spokes havaalanlarına hizmet veren jumbo jet pazarında Boeing 747 ile rekabet etmek için tasarlandı. Bugün piyasadaki en pahalı uçaklardan biridir. Airbus A380, Airbus tarafından üretilen devasa bir uçaktır. Dünyanın en büyük yolcu uçağı olma özelliğini taşıyor. Airbus 1988'de araştırmaya başladı ve Boeing 747'nin uzun pazardaki üstünlüğüne meydan okumak için 1990'da projeyi başlattı. Ve 19 Aralık 2000'de Airbus, 10.7 milyar dolarlık A380 gelişimini duyurdu.


Elektrik kablolama sorunları iki yıllık bir gecikmeye neden oldu. Toplam inşaat maliyetini 21,9 milyar dolara çıkarmak. 12 Aralık 2006'da Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı ve Amerika Birleşik Devletleri Federal Havacılık İdaresi'nden tip sertifikasını aldı. 15 Ekim 2007'de ilk kez Singapur Havayolları'na teslim edildi. Ve 25 Ekim'de hizmete girdi. 2012 ve 2014'te yılda 30 tonla zirveye ulaştı. Airbus ise uçağa yaptığı 25 milyar dolarlık yatırımın telafi edilmeyeceğini kabul ediyor. Emirates, 14 Şubat 2019'da A350 ve A330neo lehine nihai siparişlerini kestikten sonra Airbus, A380'in üretiminin 2021'de tamamlanacağını belirtti.


Bununla birlikte, bazı varlıklı kişilerin özel bir uçak olarak kullanması mümkündür. Özel bir A380'e sahip olmasanız bile, birinci sınıfta seyahat etmek gösterişli bir şekilde zengin olabilir: Bir A380, birinci sınıf ve işletme sınıflarını barındırmak için tamamen ekonomik bir konfigürasyondan yaklaşık 300 koltuk keser!


2. B-2 Ruhu (2 Milyar Dolar)


Bu piliç dünyanın en pahalı ikinci uçağı. B-2 Spirit, şüphesiz şimdiye kadar üretilmiş en pahalı uçaktır. Bu stratejik bombardıman uçağı aynı zamanda düşük gizlilik teknolojisi ile donatılmıştır. Bu, konvansiyonel ve nükleer füzeleri kullanmaya devam ederken hava savunmasını geçmesine izin veriyor. 1989'da B-2 Spirit tanıtıldı. 1970'lerin sonlarında Carter yönetimi sırasında, onu geliştirmek için bir program başlatıldı.


Bu savaş uçağı Northrop tarafından geliştirildi. Radarı saptıran “sürekli eğrilik” yaklaşımı tasarımın merkezinde yer alıyor. Radar kesiti yaklaşık 1,1 fit karedir, bu da yaklaşık bir güvercin büyüklüğündedir. Bombardıman uçağı ilk kez 1989 yılında Kosova Savaşı sırasında 50 uçuş yaparak hizmete girdi. B-2'nin saatlik işletme maliyeti 135.000 dolar. 6.000 deniz mili menzile sahip ve her altı saatte bir yakıt ikmali yapması gerekiyor.


1. Boeing 747 Air Force One (4 Milyar Dolar)


Boeing jetleri, Franklin D. Roosevelt'ten Joe Biden'e kadar dünyanın her yerindeki ABD başkanlarını uçurdu. Dünyanın en pahalı uçağıdır. ABD Hava Kuvvetleri, 747-8'in iki 747-200'ün yerini alacağını belirtti. Bu, şimdi Boeing mirasını sürdüren başkanlık Air Force One uçağı olarak hizmet ediyor. Boeing VC-25, Boeing 747 uçağının askeri bir çeşididir; Bu, başkanlık taşımacılığı için değiştirildi. Ve Birleşik Devletler Hava Kuvvetleri (USAF) tarafından Air Force One olarak işletilmektedir. Air Force One, Amerika Birleşik Devletleri Başkanını taşıyan herhangi bir ABD Hava Kuvvetleri uçağının çağrı işaretidir.


VC-25A olarak adlandırılan ve kuyruk numarası 28000 ve 29000 olan yalnızca iki Boeing 747-200B hizmettedir; Bunlar, 28000 ve 29000 kuyruk numaralarına sahip yoğun şekilde değiştirilmiş Boeing 747-200B'lerdir. “Air Force One” ifadesi yasal olarak yalnızca uçağı ifade etse de. Başkan gemideyken, genellikle bir bütün olarak VC-25'e atıfta bulunmak için kullanılır. Uçağın üstün aviyonikleri ve savunmaları gibi daha büyüleyici özelliklerinden bazıları gizli kalıyor. Öte yandan Hava Kuvvetleri, iki jetin açık bir şekilde bir hava saldırısına direnmeyi amaçlayan askeri uçaklar olduğunu iddia ediyor. Elektronik karşı önlemler (ECM), diğer şeylerin yanı sıra, düşman radarını engellemek için uçağa kurulur.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2022'de En Güzel 10 Filipinli Kadın

En Güzel ve En Ateşli Avustralyalı 10 Kadın 2022

2022'nin En Güzel 10 Asyalı Kadını